Wakker liggen - Reisverslag uit Morlaas, Frankrijk van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Wakker liggen - Reisverslag uit Morlaas, Frankrijk van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Wakker liggen

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

01 Juli 2022 | Frankrijk, Morlaas

Op weg naar Santiago. Dag 24, 1 juli, Castéra-Verduzan - Morlaás, 103 km (totaal 2106), 1443 hoogtemeters, 20 graden, half bewolkt, NW 1

In het plaatsje met de mooie naam Luc Armaud zag ik ze opeens in de verte: de Pyreneeën. Hemelsbreed nog wel 50 kilometer, maar onontkoombaar, en ook een beetje intimiderend en dreigend. Ik dacht eerst aan laaghangende donkere wolken, maar ze waren het echt: de hoge bergen voorbij Lourdes en Oloron-Sainte-Marie. Dat stadje hopen we morgen te bereiken, en zelfs achter ons te laten, zodat we al een deel van de aanloop van de zware beklimming van de Col de Somport hebben gehad.

Henk en Sjon zien op tegen die beklimming. Ik ook, maar ik ben al eens eerder tegen die berg opgereden, en toen kwam ik uiteindelijk gewoon boven. Een kwestie van stug doorgaan, in een licht versnellinkje.

Er is iets waar ik meer van wakker lig. En dat heeft met m’n ouders te maken. Mijn moeder is erg oud en ziek. M’n vader is nog ouder en nog behoorlijk fit, maar ze hebben het zwaar allebei. En dan rijst de vraag of ik er goed aan doe door te gaan. Die vraag houdt me nogal bezig de laatste dagen, en Henk en Sjon dus ook.

Na familieberaad heb ik besloten het van dag tot dag te bekijken, en een noodplan te maken, voor een voortijdige terugreis. Morgen stap ik weer op de fiets, de bedreigende, intimiderende Pyreneeën tegemoet.


  • 01 Juli 2022 - 19:45

    Elze:

    Ah sterkte en wijsheid gewenst Luuk. In de liefde ben je altijd bij je ouders.

  • 01 Juli 2022 - 20:10

    Carla Van Der Linden :

    Sterkte ermee

  • 01 Juli 2022 - 20:30

    Je Vader:

    Ga door Luuk: dat moet kunnen…..

  • 02 Juli 2022 - 09:14

    Henny:

    Dat is wel iets om wakker van te liggen............
    Je hebt wel iets gedaan: familieraad, een noodplan..........
    Terwijl ik dit type zie ik de aanmoediging van je vader, jullie zijn en blijven hoe dan ook verbonden.
    Sterkte en succes gewenst.

  • 02 Juli 2022 - 20:42

    Linda:

    Een duivels dilemma. I know.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 47945

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

Naar Praag en Wenen

31 Mei 2022 - 20 Juli 2022

Van Groningen naar Santiago en Finisterre

10 Juli 2021 - 21 Juli 2021

Unterwegs

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Van Sauwerd naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: