Keuzes maken - Reisverslag uit Villacelama, Spanje van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Keuzes maken - Reisverslag uit Villacelama, Spanje van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Keuzes maken

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

09 Juli 2022 | Spanje, Villacelama

Op weg naar Santiago. Dag 32, 9 juli, Frómista - Villacelama, 104 km (totaal 2809), 512 hoogtemeters, 32 graden, onbewolkt, O2.

We zouden met ons drieën naar Santiago de Compostela en nog honderd kilometer verder, naar Finisterre - het einde van de wereld.

Het pakt iets anders uit.

Sinds een week fietsen Henk en ik getweeën, nadat Sjon vanaf de Col de Somport is teruggekeerd naar huis. Vandaag heb ik besloten in Santiago te stoppen en af te zien van het retourtje Finisterre, aan de Atlantische kust. Ik wil bij m’n familie zijn, in de laatste levensfase van mijn moeder. Nog langer weg blijven voelt als in de steek laten.

Henk begrijpt dat, en daar ben ik hem dankbaar voor. Nu moet hij beslissen of hij alleen doorgaat naar het magische Finisterre, of samen met mij terug gaat naar Groningen.

Zo maken we lastige keuzes, Sjon, Henk en ik. Voor onszelf, en voor elkaar.

Dat doet iedereen natuurlijk, elke dag, maar op zo’n lange pelgrimsreis heb je wat meer tijd om erbij stil te staan, en het met elkaar te bespreken.

Het betekent dat we samen nog vier fietsdagen voor de boeg hebben, bij leven en welzijn. We weten dat plannen niet altijd uitkomen, maar we mikken erop woensdag aan te komen in Santiago.

Het beloven vier hete dagen te worden, met temperaturen die oplopen tot tegen de veertig graden. De hoogvlakte laten we zondag achter ons. Maandag gaan we weer de bergen in.


  • 09 Juli 2022 - 18:23

    Elze :

    Liefdevol besluit Luuk

  • 09 Juli 2022 - 21:46

    Henny:

    Deze reis zal door heel veel dingen bij jullie voor altijd in het geheugen zitten, maar zeker ook doordat jullie nu alledrie een keuze hebben moeten maken, moeilijk, nodig en verbindend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 47443

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

Naar Praag en Wenen

31 Mei 2022 - 20 Juli 2022

Van Groningen naar Santiago en Finisterre

10 Juli 2021 - 21 Juli 2021

Unterwegs

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Van Sauwerd naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: