Een ijsvogeltje voor mijn dochter - Reisverslag uit Grand-Vabre, Frankrijk van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Een ijsvogeltje voor mijn dochter - Reisverslag uit Grand-Vabre, Frankrijk van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Een ijsvogeltje voor mijn dochter

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

27 Juni 2022 | Frankrijk, Grand-Vabre

Op weg naar Santiago. Dag 20, 27 juni, sur place à Coursavy (2)

Negentien jaar geleden waren we hier voor de laatste keer met ons gezin, voor het elfde opeenvolgende jaar. We hadden een videocamera mee, en dochter Lotte vroeg of ze die een dagje mocht gebruiken. Ze maakte een schitterend filmpje, over het zorgeloze leven op de camping die ons zo dierbaar was geworden.

Wachten op de bakker, vroeg in de ochtend, zwemmen in de rivier, tafeltennissen rond de tafel, een spelletje pétanque, eten voor de tent, een bevriende campinggast die de barbecue aansteekt, en vooral: jonge gezichten, van jonge kinderen en hun jonge ouders.

De running gag in het filmpje was de zoektocht naar een van de ijsvogeltjes die ons dagelijks kwamen begroeten. De ijsvogels staakten die dag. Uiteindelijk kwam er nog eentje opdagen, maar op de film is alleen te zien dat de camera wild van opwinding heen en weer beweegt. Dus ik was een man met een missie vandaag, op onze tweede fietsloze dag, al die jaren later.

De ochtend verliep grauw en miezerig, maar tegen drieën klaarde het op en liep ik met een campingstoeltje naar de oever van de rivier. De zon liet zich even zien, en het werd al snel aangenaam warm.

Ik moet bijna meteen in slaap zijn gevallen. Toen ik m’n ogen weer opende zag ik vlak voor me iets door m’n beeld vliegen, van rechts naar links, stroomopwaarts. Het ging te snel om iets te herkennen, en het verdween in de struiken een meter of tien verderop.

Nu bleef ik wakker. En m’n geduld werd beloond. Daar ging het ijsvogeltje, in zijn karakteristieke azuurblauwe, strakke vlucht weg van mij, op weg naar de volgende struik.

Ik bleef nog een tijdje zitten. De vogel was gevlogen en keerde niet terug.

Maar de film is nu echt rond, morgen trekken we verder, uitgerust en aangesterkt. Lotte, dit ijsvogeltje is voor jou!


  • 27 Juni 2022 - 19:37

    Lotte :

    Mooi dat je hem hebt gevonden pap! Blijft toch een bijzonder vogeltje :)

  • 27 Juni 2022 - 20:19

    Linda:

    Oh wat mooi ❤️

  • 28 Juni 2022 - 08:44

    Henny:

    Wat prachtig............
    Je hebt er de tijd voor genomen, zoals je je hebt voorgenomen.
    Herinneringen en een weerzien.
    Een schitterend vogeltje en een cadeau voor je
    dochter.
    Ik wens je een mooi vervolg van jullie reis.

  • 28 Juni 2022 - 17:16

    Elze:

    Ik zit in Namibië aan de okavanga rivier. Aan de overkant Angola. Afgelopen dagen veel mooie vogels gezien. Weinig bereik, weinig WiFi en vaak niet eens de gelegenheid de telefoon te laden. Des te meer laad ik zelf. Succes met deel 2 Luuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 47522

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

Naar Praag en Wenen

31 Mei 2022 - 20 Juli 2022

Van Groningen naar Santiago en Finisterre

10 Juli 2021 - 21 Juli 2021

Unterwegs

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Van Sauwerd naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: