Bukken of omrijden - Reisverslag uit Euskirchen, Duitsland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Bukken of omrijden - Reisverslag uit Euskirchen, Duitsland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Bukken of omrijden

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

27 Juni 2024 | Duitsland, Euskirchen

102 km (858), 30 graden, NW 3

Met Henk heb ik het hier niet over gehad, maar wat ik me toch afvraag is: zou Sjon ons missen? Ik hem wel, en met mij enkele lezers en lezeressen van onze reisverhalen.

“Waar is Sjon?”

Ik weet het niet, want hij houdt zich stil, maar ik vermoed thuis, in Groningen, in zijn luie stoel, biertje in zijn hand.

Henk en ik zitten ook met een biertje in onze hand, maar wij hebben het verdiend. Meer dan vijf uur hebben we op een hard en smal zadel gezeten vandaag. Langs de oevers van de Roer, het riviertje waar in Nederland een stad naar is vernoemd. Van de ruim 100 kilometer die we hebben afgelegd in de zomerse hitte voerden er meer dan 60 over gravelpaden. Gravel is de favoriete ondergrond van Henk. Hij davert over de paden, op zijn Santos met dubbelbrede banden. Ik houd meer van asfalt, maar vandaag ging het goed. De omgeving was schitterend en het gravel was zo glad als een tennisbaan. Een beetje stoffig, dat wel.

Alleen ergens halverwege, vlakbij het plaatsje Flossdorf, werd het gravel onderbroken door kasseien van het kaliber Parijs - Roubaix; onder een brug. Het gravelpad boog om de brug heen, maar wij verkozen de passage onderdoor.

“Bücken”, stond erboven geschreven.

Zou Sjon hebben gebukt of zijn omgereden?

“Een Stellinga bukt niet.” Ik hoor het hem zeggen.


  • 28 Juni 2024 - 08:09

    Elze :

    John mist jullie ook. Ik weet zeker. Dat kan niet anders. Die baalt als een stekker bij het lezen van jullie stukjes iedere avond. Kom op

    John, zeg er eens wat van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 54778

Voorgaande reizen:

23 Mei 2024 - 15 Juli 2024

Oude mannen op de fiets: cycling apart together

22 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

Naar Praag en Wenen

31 Mei 2022 - 20 Juli 2022

Van Groningen naar Santiago en Finisterre

10 Juli 2021 - 21 Juli 2021

Unterwegs

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Van Sauwerd naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: