Testlocatie - Reisverslag uit Münster, Duitsland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Testlocatie - Reisverslag uit Münster, Duitsland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Testlocatie

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

11 Juli 2021 | Duitsland, Münster

Het einde van een mooie dag, door het gemütliche dal van de Eems, van Meppen naar Münster. Over landweggetjes en bospaden ging het, en wat we al wisten zag we bevestigd: Duitsland is een echt fietsland geworden. Voor ebikes welteverstaan, zoals vriend Henk terecht opmerkte.

Corona leek ver weg.

In het Kongresshotel in Münster kwam het virus opeens dichtbij. De tweede prik van Sjon bleek niet te zijn geregistreerd, en de ene prik van Martje bleek er één te weinig,

Testen. Daar ging het jonge stel! Nog een kilometer erbij - alsof 140 nog niet genoeg was.
De testlocatie lag aan het uiteinde van een industrieterrein, waar een bonkend festival gaande was.

Daarna konden we eten en drinken, aan de prachtige haven, waar pakhuizen zijn omgetoverd in café’s, theaters en galerieën, en jongens en meisje flaneren langs de oever, wandelend of steppend. Een oude kraan heeft een nieuwe bestemming, als kunstwerk. We zagen een zwemmer die een boot trok, terwijl in de verte de binnenschepen voorbijschoven in het Dortmund-Emskanal.

Morgen zien of en hoe we verder kunnen, met een incomplete corona-administratie in het land van de wetten en regels.