De drie wijzen - Reisverslag uit Holzminden, Duitsland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu De drie wijzen - Reisverslag uit Holzminden, Duitsland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

De drie wijzen

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

13 Juli 2021 | Duitsland, Holzminden

Wij drieën zijn ervaren fietsers. En ook fietsers die gewend zijn hun eigen pad uit te zetten, met elk zijn eigen voorkeur.

Sjon verkiest vlak terrein, en houdt zich graag op in de buik van het peloton. Hij verliest het wiel van de fietser voor hem geen seconde uit het oog.
Henk rijdt bij voorkeur voorop, en schuwt de gravelpaden en de modder niet. Hij heeft de ‘rode lijn’ op zijn stuur, en die leidt naar Berlijn.
Ik houd van zoevend asfalt en heuvels, en ik verafschuw onverharde wegen. Volgen vind ik moeilijk.

Zo kwam het dat we vandaag een eindje apart hebben gefietst. De rode lijn bracht Henk als eerste naar ons hotel. Sjon volgde op een minuutje.
Ik had een verkeerd adres in mijn Mio geprogrammeerd en was als laatste op de plaats van bestemming. Maar ik had de meeste hoogtemeters!

Morgen mag ik in de bolletjestrui. Gedrieën reizen we verder naar het oosten.