Apparatski - Reisverslag uit Verl, Duitsland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Apparatski - Reisverslag uit Verl, Duitsland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Apparatski

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

12 Juli 2021 | Duitsland, Verl

Wij hebben geen kaarten mee, maar apps op onze telefoon (Henk), of een Mio fietscomputer (Sjon en ik). Henk heeft zijn apparaat bevestigd op zijn stuur, en rijdt met zijn ogen op het scherm gericht om de ‘rode lijn’ te volgen, die ons naar Berlijn zal brengen. De rode lijn volgt vooral gravelpaden vol met scherpe stenen, grote gaten en modderige gleuven. De weg van A naar B voert - als het aan Henk ligt - via C, Z, P en X. Op elke tien kilometer rijden we er 30 om.

De Mio van Sjon heeft een voorkeur voor drukke hoofdwegen, met een hobbelig fietspaadje ernaast, en een vangrail die ons moet beschermen tegen het voortrazende vrachtverkeer.

Ik had altijd een papieren kaart, maar die heb ik thuis gelaten. Ik heb immers ook een Mio? En twee vrienden - zesitigers - die hun weg hebben gevonden in het leven ?

Mijn Mio houdt de snelheid bij, en het aantal pedaalomwentelingen per minuut; de hoogte waarop wij ons bevinden en de lengte- en breedtegraad.

Alleen de kaart ontbreekt. Het is een lege huls.

Ik ben gedoemd Henk te volgen, op modderige bospaden met stekende insecten, of Sjon, over troosteloze industrieterreinen.

Nog 650 kilometer naar Berlijn!

  • 12 Juli 2021 - 17:55

    Martje :

    Ach Luuk, ik leef met je mee! Halverwege de dag, terwijl Google maps en de pittoreske Radweg bleven strijden om mijn aandacht, ben ik overgegaan naar de gedateerde borden (in Nederland zelf anwb paddenstoelen). Beviel goed! Wijsheid gewenst. Zeker ook omdat er bij jou aan de strijdende systemen ook licht eigenwijze personen vast zitten (be beste fietskarren ooit hoor, dat dan weer wel)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Verl

Luuk

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 47490

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

Naar Praag en Wenen

31 Mei 2022 - 20 Juli 2022

Van Groningen naar Santiago en Finisterre

10 Juli 2021 - 21 Juli 2021

Unterwegs

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Van Sauwerd naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: