Pelgrimsleed - Reisverslag uit Sancoins, Frankrijk van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Pelgrimsleed - Reisverslag uit Sancoins, Frankrijk van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Pelgrimsleed

Blijf op de hoogte en volg Luuk

07 Juli 2013 | Frankrijk, Sancoins

Vannacht heb ik doorgebracht in een pelgrimsherberg in het gehucht Le Chemin, tussen Vezelay en Nevers. Zes bedden in een slaapzaal: een voormalige koeienstal. Een pelgrim moet af en toe een beetje lijden, heb ik begrepen: snurkende medereizigers en zoemende en stekende muggen.

Maar ik was de enige in de zaal en ook de muggen bleven uit mijn buurt. Gelukkig zorgde het harde matras nog voor enig ongemak.

De herberg wordt gedreven door Karel Musch, een onderhoudende gesprekspartner en een attente gastheer.

Behalve bier, wijn en een zelfgemaakte digestieve had hij ook een icepacking voor me, toen ik een middelvinger plette tussen kozijn en raam, in een poging de enige mug te verdrijven.

God straft onmiddellijk, zeiden mijn ouders vroeger, in zo'n geval.

(Km 1160)

• 07 Juli 2013 - 20:02

KlaasJan:

Je middelvinger?
    Hoeveel km? Volgens mij lig je goed op schema. IN NW-spanje is het nu het warmst trouwens (35 graden)

• 07 Juli 2013 - 20:12

Akke Bruinsma:

Dag Luuk, weer even heel comfortabel via de computer meegeleefd met je wel en wee. Fijn te lezen dat het goed met je gaat (behalve dan die vinger). Hoe is het met je filosofische beschouwingen over het echte doel van deze reis? Groet vanuit Franeker.

• 09 Juli 2013 - 17:14

Laura:

Au.... dat klinkt niet fijn! Hoe is het inmiddels met je vinger? Verder klinken je verhalen trouwens geweldig. Ontzettend leuk om (bijna) iedere dag even te lezen wat je bezig heeft gehouden en waar je dan weer bent aangekomen. Leuk! Wij hebben vanmiddag even lekker op het terras gezeten bij het SchimmelPennickHuys, de HC-dames. Ik blijf je verhalen volgen!

Groetjes Laura