Niet een eindpunt, maar een begin - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Niet een eindpunt, maar een begin - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Niet een eindpunt, maar een begin

Blijf op de hoogte en volg Luuk

28 Juli 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Dat schreef Marjanne me vandaag. En zo voelt het ook. Het was een prachtige reis en het was een sensatie om aan te komen op het plein voor de kathedraal, temidden van honderden vrolijke en uitgelaten mensen. Daar sta je dan, met je fietsje, op die historische grond, waar honderdduizenden, misschien wel miljoenen mensen je zijn voorgegaan, in de loop van meer dan duizend jaar. Het ontroerde me meer dan ik had gedacht. Ik ben gekomen waar ik wilde zijn!

Het is moeilijk te bevatten dat ik bijna 3000 kilometer fietsend heb overbrugd, op 28 verschillende adressen heb overnacht, tientallen nieuwe mensen heb gesproken en in plaatsen ben geweest waar ik nog nooit van had gehoord. Het is ver en veel. Het moet nog wat indalen.

Het was vreemd wakker worden vanochtend, in het besef vandaag niet verder te reizen, maar te blijven. Morgen begin ik met de terugreis. Of met het vervolg.

(Km 0)

  • 02 Augustus 2013 - 16:26

    Henny Damsma:

    "Niet een eindpunt, maar een begin" las ik en dat ontroerde mij nou weer.
    Je vervolgt je reis, vol van alles wat je zag/beleefde, en dan ook nog samen!
    Ik wens je geluk ..........

    Een gedeelte van je reisverslag heb ik meegelezen, daarop attent gemaakt door Wim.
    Fascinerend was het, met een prachtig eind.

    de SVC-volger henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Luuk

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 3234
Totaal aantal bezoekers 47538

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

Naar Praag en Wenen

31 Mei 2022 - 20 Juli 2022

Van Groningen naar Santiago en Finisterre

10 Juli 2021 - 21 Juli 2021

Unterwegs

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Van Sauwerd naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: