Ze zijn er wel, maar je ziet ze niet - Reisverslag uit Izel, België van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Ze zijn er wel, maar je ziet ze niet - Reisverslag uit Izel, België van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Ze zijn er wel, maar je ziet ze niet

Blijf op de hoogte en volg Luuk

02 Juli 2013 | België, Izel

Bij elk café en ieder hotel of pension waar ik aanleg met mijn bepakte fiets vraagt de eigenaar: Santiago?
Veel pelgrims dit jaar; meer dan andere jaren. Dat verzacht de pijn van een ook in België rampzalig jaar voor de horeca.
Maar na zeven dagen fietsen heb ik nog geen pelgrim gezien. Op die ene na, 's morgens en 's avonds, bij het tanden poetsen en het scheren.

Pittig dagje trouwens, dwars door de Ardennen, heuvel op, heuvel af. Ik voel m'n benen en m'n billen.

Gelukkig was er een warm bad in het hotel dat ik na lang zoeken vond. En ze hebben er natuurlijk Belgisch bier. Orval, van de abdij van die naam, die tien kilometer verder naar het zuiden ligt.

(Km 592)

• 02 Juli 2013 - 23:00

Beitske:

Mooi tekstje :-)
    Ik zal mijn familie de URL luukfietst.waarbenjij.nu ook even sturen. Xx

• 03 Juli 2013 - 10:47

Roelof:

Hallo Luuk,
    Ik wens je succes met de tocht! En laat dat scheren maar zitten.

• 03 Juli 2013 - 14:15

Akke Bruinsma:

Dag Luuk. Vandaag alle verslagjes en foto's van jou eerste week op de fiets bekeken. Mooi! Ik heb 't idee dat je het naar de zin hebt. Geniet ervan. Groet, Akke Bruinsma.