Rustdag - Reisverslag uit Miradoux, Frankrijk van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Rustdag - Reisverslag uit Miradoux, Frankrijk van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Rustdag

Blijf op de hoogte en volg Luuk

16 Juli 2013 | Frankrijk, Miradoux

Niet gepland, wel nodig: rustdag in Miradoux. Het duurde tot het begin van de avond voor ik was bijgekomen van de inspanningen van gisteren. Toch een beetje oververhit geweest kennelijk. Anders gezegd: dit heet een zonnesteek. Hoofdpijn, koorts, misselijk, dat zijn de symptomen.

Vandaag is daarom zo'n zeldzame dag van helemaal niets doen, op een klein beetje eten, veel drinken, rusten en een paar bladzijden lezen na. En wat nadenken over de rest van m'n reis. Eerder opstaan, voor acht uur op de fiets en minder ver rijden, dat is de conclusie. En via St. Jean Pied-de-Port en Roncesvalles de Pyreneeën passeren, in plaats van over de Col du Somport. Dat scheelt wat klimwerk en is iets korter.

Weinig opzienbarend? Tja, het is een dag om snel te vergeten. De twijfel sloeg toe, toen ik me niet beter ging voelen. Maar om een uur of zes waren de koorts en de hoofdpijn weg en kreeg ik weer zin in het vervolg. Om te beginnen in een stevige maaltijd met een lekker glas wijn.

(Km 1850)

  • 16 Juli 2013 - 22:03

    Akke Bruinsma:

    Dag Luuk, wat moet jij vandaag een heerlijke dag hebben gehad! Ik las vanavond de verslagen van de afgelopen week in één keer en dat was bijna te veel van " het goede". Maar ik begrijp dat je klaar bent voor de volgende etappe. Heel veel sterkte en ik hoop dat je er weer van geniet.

  • 17 Juli 2013 - 14:03

    Emile:

    Oef, taai gehad lees ik. Zet 'm
    op paps! 100km op een dag is nog steeds veel :), hopelijk heeft de rustdag je goed gedaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Miradoux

Luuk

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 47875

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

Naar Praag en Wenen

31 Mei 2022 - 20 Juli 2022

Van Groningen naar Santiago en Finisterre

10 Juli 2021 - 21 Juli 2021

Unterwegs

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Van Sauwerd naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: