De weermeester - Reisverslag uit Coburg, Duitsland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu De weermeester - Reisverslag uit Coburg, Duitsland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

De weermeester

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

29 Juli 2023 | Duitsland, Coburg

Dag 9, Meiningen - Coburg, 89 km (828)

De eerste twee dagen van deze fietstocht laveerden we tussen de buien door en hielden we het droog. Daarna was het elke dag raak met de regen. De vierde dag, in de buurt van Trendelburg ging het echt mis. Daar schuilden we voor het noodweer dat boven onze hoofden losbarstte en bomen ontwortelde. We deelden onze schuilplaats met een jonge vrouw uit Oekraïne. Dat stemt nederig, dan heb je niets te klagen.

Maar inmiddels begint die nattigheid een beetje vervelend te worden, al zijn we heel blij voor de natuur. Dit is onze zevende opeenvolgende natte dag.

Het was ook de tweede dag dat we met z’n vieren fietsten: drie oude mannen en een jonge vrouw. Er begint zich een rolverdeling af te tekenen. Henk en Sjon wijzen de weg, met behulp van kaarten, borden en computersystemen.

M is de olie in de machine, die soms wat kraakt, wat logisch is met drie oude mannen op een fiets.

Ik doe het weer, ik ben de weermeester. Met behulp van drie verschillende apps doe ik de voorstellen voor het aan- en uittrekken van regenjassen, schoenhoezen en regenschorten. En ik mag adviseren over de regenpauzes. Vandaag hadden we er maar één, en kwamen we net op tijd binnen voor een heftig onweer losbarstte. We werden ontzettend smerig van alle opspattende modder, maar boven onze voeten bleven we droog, ik had een succesvolle dag!

Als de weersvoorspellingen van mijn apps kloppen - en dat doen ze al een week - krijgen we er tot Praag nog vier natte dagen bij. Alleen morgen zou het wel eens droog kunnen blijven.

Dan gaan we het er even goed van nemen. Koffie op een zonnig terras, lunchen onder een parasol en daarna een biertje om af te koelen. En tussendoor goed smeren natuurlijk. We hebben grote flessen zonnebrandcrème mee, die kunnen morgen eindelijk open.

Zondag 30 juli wordt onze dag!


  • 29 Juli 2023 - 21:26

    Wim Zijlstra:

    Je neemt me zo mee, Luuk, dat ik het medium vergeet en me afvraag, hoe je papier niet nat wordt. Ga door, je hebt in natter buien gestaan Gegroet !


  • 30 Juli 2023 - 08:49

    Linda:

    Lekker genieten, ik hoop op een zonnige dag voor jullie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Coburg

Luuk

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 47504

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

Naar Praag en Wenen

31 Mei 2022 - 20 Juli 2022

Van Groningen naar Santiago en Finisterre

10 Juli 2021 - 21 Juli 2021

Unterwegs

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Van Sauwerd naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: