Santiago (5) - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Santiago (5) - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Santiago (5)

Blijf op de hoogte en volg Luuk

27 Juli 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Toen ik aan deze reis begon wist ik alleen dat het een heel eind fietsen was en dat Santiago de Compostela na Mekka misschien wel de bekendste pelgrimsbestemming ter wereld is.

Nu heb ik met eigen ogen en oren waargenomen hoe groot de aantrekkingskracht van deze historische plaats is. Die overtreft al mijn verwachtingen. Santiago is veel meer dan godsdienst. Het is avontuur, hoop, een droom die uitkomt.

Ik was ontroerd toen ik het plaatsnaambordje zag.

Maar wat een energie en kracht gaat er uit van deze stad! Santiago is eeuwenoud, maar het is ook hypermodern. Santiago de Compostela is citymarketing bij uitstek. Santiago is ontzettend Spaans. Maar het is ook zeer Europees. Eigenlijk is dat de essentie, geloof ik: Santiago de Compostela is een wenkend perspectief.

• 27 Juli 2013 - 23:44

Wim Zijlstra:

Gefeliciteerd, LUUK !
    Prachtig. Jij en de tijd, samen zijn jullie er gekomen. Samen hebben jullie energie opgewekt. En nu is er dat wonderlijke gevoel. Nu is er je schone conclusie: Santiago: het wenkend perspectief. Ik krijg er een heel goed gevoel bij.
    En wat je dan nog allemaal wacht ... Veel napret!!
    Wim

• 28 Juli 2013 - 00:57

Judith:

Goed hoor broer, knap! Kun je nog een klein (ere)rondje rijden, het is toch jammer dat je net de 3000 niet hebt gehaald!

Liefs,

• 28 Juli 2013 - 07:49

Thomas :

Luuk, prachtige prestatie en goed gepland met die 100 km per dag. Mooi kort stukje waarmee je heelveel zegt. Succes met de terugreis. Thomas.

• 28 Juli 2013 - 07:52

Je Vader:

Rijdt nog wat rondjes rond de kerk en je hebt de 3000 erop staan.
    Je vader

• 28 Juli 2013 - 10:09

Sanne:

Gefeliciteerd Luuk! Wat een topprestatie.

• 28 Juli 2013 - 11:27

Marjanne:

Gefeliciteerd Luuk,

Niet een eindpunt, maar het begin...

Marjanne

• 28 Juli 2013 - 17:54

Bart En Dorothé:

Gefeliciteerd !!!!!!
    Wauw dat moet goed voelen !