Goede benen - Reisverslag uit Brive-la-Gaillarde, Frankrijk van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Goede benen - Reisverslag uit Brive-la-Gaillarde, Frankrijk van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Goede benen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

10 Juli 2013 | Frankrijk, Brive-la-Gaillarde

Op zo'n dag als vandaag begrijp ik weer waarom wielrenners het altijd hebben over goede of slechte benen. Vandaag had ik goede benen, gisteren niet. En ook geen goede schouders en nek trouwens, om maar te zwijgen over m'n kont. Gisteren een totaal waardeloos achterwerk, zelfs een stoel zat niet lekker na afloop, maar vandaag geen centje pijn. En toch 111 km heuvel op en heuvel af. Voor de kenners: ruim 1400 hoogtemeters overbrugd. Gisteren bijna 1800.

Morgen 2800 hoogtemeters en 125 lengtekilometers. Dan zal ik superbenen nodig hebben.

Zittend op het terras van m'n hotel in Brive-la-Gaillarde, nippend van m'n bier, bedenk ik dat ik vandaag nog een eindje had moeten doorrijden. Want voor hetzelfde geld ben ik morgen niet vooruit te branden.

En dat moet wel, want ik kijk er enorm naar uit m'n volgende biertje bij Hans te drinken, op zijn camping.

(Km 1518)




  • 10 Juli 2013 - 22:14

    Emile:

    Zet 'm op morgen paps. Groningers kunnen goed bergop!

  • 10 Juli 2013 - 23:00

    Wim Zijlstra:

    HA, Luuk,

    Ik heb je ingehaald. Ik was je in Eindhoven al kwijt. Gelukkig zette je op Fb je adres nog eens en NU werkte het. Ik zie je op de kaart van Europa. ONZE EIGEN MOLLEMA. (want je volgt de TOUR toch ook wel een beetje?)
    30 graden, smeltend asfalt, schoonheid rondom... deze tocht brengt je in alle staten, hoop naast wanhoop, uitputting naast diepe tevredenheid, je voelt je verloren in je verleden of thuis in de afdaling.
    Ga door, en ik ga je bijhouden, trots op de pelgrim, piepklein op de grote kaart, maar live een reus op wielen.
    Veel goeds!!!!

    Wim

  • 11 Juli 2013 - 13:15

    Geerth:

    Luuk Hajema, Bauke Mollema en jij hebben de ritten perfect voorbereid. Ik nsap dat je niet het hele veld kan overzien, maar ik kan je verzekeren dat je goed 'van voren' zit. De moeder en dochter die je eerder ontmoette en achterop kwam zijn niet eens meer op de buienradar te zien! Resterende berg-etappes? Appeltje-eitje, zegt jouw fanclub!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Brive-la-Gaillarde

Luuk

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 47530

Voorgaande reizen:

22 Juli 2023 - 14 Augustus 2023

Naar Praag en Wenen

31 Mei 2022 - 20 Juli 2022

Van Groningen naar Santiago en Finisterre

10 Juli 2021 - 21 Juli 2021

Unterwegs

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

23 Juni 2013 - 31 December 2013

Van Sauwerd naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: